Onvoorstelbaar wat je vóór dit boek als vanzelfsprekend aannam

IrisR1 03 juni 2020
Een boek over het paradigma van het verkeer, geschreven in toegankelijke roman-vorm. Super educatief, maar ook geschikt om te lezen voor het slapen gaan. Het verhaal opent je ogen over onze leefomgeving. Activistisch, maar toch genuanceerd, realistisch en niet beschuldigend. Verdrietig, maar ook hoopvol. Niet alleen een reis door je denken, maar ook een reis door de tijd.
De Black Mirror achtige passage is steengoed, en een sterk vervolg op het voorgaande, zeer ontroerende hoofdstuk. Wat een prachtboek. Een ode aan de menselijke maat. Eigenlijk jammer om in één ruk uit te lezen. Politici, beleidsmakers, maar eigenlijk iedereen: lees dit, praat erover, en doe er wat mee!