Beste boek aller tijden

jacco1976 13 december 2018
Animal farm is een klassieker en wat mij betreft het beste boek aller tijden. Ik lees het één keer per jaar, sinds het examenjaar van de middelbare school, wat betekent dat ik het inmiddels zo'n 25 keer heb gelezen. En nog altijd geniet ik enorm van het verhaal. En elke keer vallen er keer kwartjes die de vorige keren nog niet wilden vallen.

Animal farm is het verhaal van een revolutie op een boerderij, waar de dieren - onder leiding van de varkens - in opstand komen tegen de mensen. Als liefhebber van geschiedenis merkte ik al snel de parallellen met de Russische revolutie van 1917. En inderdaad: naar mate het boek vordert, is vrijwel alles te herleiden tot wat er in Rusland van Lenin, Stalin en Trotski gebeurde.

Animal farm is nog altijd een klassieker. Een briljant uitgewerkte fabel door een auteur die zijn tijd qua visie ver vooruit was.

Meer recensies van jacco1976