Thuisvoelen?

Jacob Pol 12 januari 2021
Ronkende recensies, veel sterren. Dus besloot ik dit boek in de zomer van 2017 aan te schaffen en neer te leggen op de bekende stapel terwijl Murat Isik ondertussen de Libris literatuurprijs kreeg. Ruim een jaar later ter hand genomen en wat een overweldigende heerlijke schitterende leeservaring. Isik begint met fragmentarisch kleine korte hoofdstukjes die als een soort puzzelstukjes gaandeweg toewerken naar het groter geheel en je meeneemt in migratie- en integratieproblematiek, een allesoverheersende erop los slaande vader, een moeder die zich ondanks alles sterk ontwikkelt, de vervreemdende geschiedenis van de Bijlmer en de middelbare school die je eigenlijk niet wil hebben…… een waar kunstwerk, prachtboek. Echter helaas uit. Over Murat Isik en zijn ‘Wees Onzichtbaar’.

Meer recensies van Jacob Pol