Kracht van de eenvoud slaat ook op boek

Jan M. Jorna 11 december 2020
Van hetzelfde jaar als schrijver en ontdekte Status Quo via mijn grote broer in 1974 toen de singel Down Down werd uitgebracht en hoog in de hitparade stond. Leuk om het verhaal van de band te lezen al is dat met 192 paginas wel erg beknopt. Er is veel aandacht voor de muziek (albums worden, vooral aan het einde, uitgebreid toegelicht) en relatief weinig aandacht voor de groepsleden zelf. Dit komt natuurlijk omdat de schrijver puur uit enthousiasme voor de band dit boek heeft geschreven en geen uitgebreide research (interview met bandleden oid) heeft gedaan of heeft kunnen doen. Maar dat past ook wel bij de band; ook dat zijn mannen van weinig woorden, meer van het poetsen dan van het praten. Mooi ook de discografie aan het eind van het boek.

Meer recensies van Jan M. Jorna