Dit is het tweede spannende boek van deze schrijfster, vooral bekend als romanschrijfster. Dat vindt je nog zeker terug in dit boek, mooie karakter beschrijvingen, sociaal maatschappelijke thema's met daarbij een spannend verhaal al moet ik wel zeggen dat dit voor een deel op het tweede plan komt. Het stoort echter niet. Het verhaal: In het plaatsje Lafferton, een middelgroot Engels plaatsje, verdwijnt een jongetje door een ontvoering. Aan inspecteur Simon Serrailler de taak de oplossing hiervan tot een goed einde te brengen. Thema's als rouw om een vermoorde collega (uit het eerste boek Al wat rondwaart) en verdriet rond het overlijden van zijn gehandicapte zus. Een verstoorde relatie met zijn vader speelt ook nog eens door het verhaal. Al deze verhaallijnen zijn erg mooi beschreven, heel menselijk. Het doet me echter eerder aan als een sterke mooie roman en niet echt tot het predicaat 'literaire thriller', natuurlijk politie en een ontvoering spelen een rol maar het is in het geheel op het tweede plan, dat bedoel ik in de positieve zin. Het boek is een mooi vervolg op haar eerste boek, aanrader om wel met haar eerste boek Al wat rondwaart te starten alvorens dit boek te gaan lezen. Kortom 4 sterren, gewoon om dat ik er van genoten heb van dit boek.

Meer recensies van Jan-Pieter van Waasbergen-1033