Zijn alle herinneringen een leugen?

JankeSK 27 november 2023
ZIJN ALLE HERINNERINGEN EEN LEUGEN?
Deze eerste zin op de achterkant van het boek sprak meteen tot mijn verbeelding. Het maakte mij nieuwsgierig naar het verhaal dat gaat over Hannah Zilver, een wereldberoemde concertpianiste, die haar carrière stil legt door een brief van een afperser. Hoe lang kan ze haar grote geheim nog verborgen houden? Na de komst van een pakketje gijzelen schuldgevoel en herinneringen haar geest. Om uit te vinden of ze juist zijn moet ze terug naar de plek waar haar broertje verdween. Weet ze op Korfoe uit de wurggreep van haar bedreiger te blijven of raakt ze verstrikt in het gesponnen web? En welke rol speelt een eeuwenoude, mysterieuze organisatie in het spel dat er wordt gespeeld? Kortom: Ingrediënten genoeg voorhanden voor een spannend, aangrijpend verhaal. Nadat ik na het lezen van het verhaal het boek dichtklapte, moest ik even op adem komen na alles wat er was voorgevallen. Het is de auteur goed gelukt om de lezer verschillende spiegels voor te houden.
Vanaf de proloog werd ik meteen in het verhaal gezogen en het liet me niet meer los tot het laatste woord. Gaandeweg het verhaal leer je het karakter van de hoofdpersoon steeds beter kennen. Je krijgt een kijkje in het hoofd van Hannah Zilver en leeft mee met haar haar zielenpijn. Er gebeurt veel in dit verhaal. Het verhaal kent meerdere verhaallijnen, die langzaam naar elkaar toegroeien en op het eind samenkomen, als de puzzelstukjes op z’n plaats vallen. Ik heb genoten van deze thriller. Hij is pakkend, meeslepend, zet aan tot overdenken, met onverwachte wendingen en een zeer verrassend plot.

Meer recensies van JankeSK