Mooi maar eentonig

Janneke Reijenga 16 januari 2021
Nadat een stel van middelbare leeftijd hun huis en inkomen zijn kwijtgeraakt, besluiten ze het kustpad langs de zuidkust van Engeland te gaan lopen. Het verhaal beschrijft hun diepte- en hoogtepunten van hun tocht. De natuur en de elementen alsook de geestelijke ontwikkeling van de vrouwelijke ik-persoon worden mooi beschreven. Toch geef ik het boek maar 3 sterren en dat is omdat ik het verhaal eentonig vond. Er gebeurt niet veel. Het weer, de natuur, dat weet ik na 100 pagina’s wel. Er zit weinig spanning in het verhaal, wat maakte dat ik nadat ik over de helft was, niet meer benieuwd was hoe het verder ging. Het vervolg van dit boek laat ik dan ook aan me voorbij gaan.

Meer recensies van Janneke Reijenga