Thuisreis, op weg naar een nieuwe toekomst

Jeanette Koning Kars 30 augustus 2020
Eileen is weduwe en voelt zich eenzaam. Ze wil de roots van haar oma gaan uitzoeken. Ze besluit om met de camper via Engeland naar haar oma’s geboorteland Ierland te reizen.
Haar twee dochters die beide niet meer thuis wonen, haar zus en haar beste vriendin vinden dit maar een onzalig plan. Toch zet Eileen haar plan door. Tijdens haar reis door Engeland komen haar zus, dochters en vriendin met tussenpauzes op visite. Je leert hierdoor iedereen wel een beetje kennen.
De schrijfster schrijft soms erg beknopt, waar door het lijkt of je soms een stukje van de gebeurtenissen mist. Wat mij betreft mochten sommige passages dan ook wel wat meer uitgediept mogen zijn. Het boek leest heerlijk weg. Je wordt meegezogen in het verhaal waardoor je wel steeds wilt weten hoe het boek verder gaat. De setting is best herkenbaar, ruzie, familie, relaties, bezorgdheid en dergelijke. Het zal zomaar jou leven kunnen zijn. Ik heb genoten van het boek en hoop op een vervolg.

Meer recensies van Jeanette Koning Kars