Gevoelig onderwerp dat goed omschreven is

JenniferJay 06 april 2021
Ik had een beetje mijn twijfels toen ik er aan begon, vooral door het gevoelige onderwerp en met een beetje schrik dat het enkele dingen naar boven kon halen. Dat deed het uiteindelijk niet.

Het boek leest vlot weg, ondanks dat er uit vier verschillende perspectieven omschreven wordt.
Er zit voldoende spanning in en het is niet moeilijk om je in te leven in de personages.
Ik had vrij snel door wie de dader was, maar doordat ik al jaren dit genre boeken lees let ik misschien wat meer op details want de auteur heeft zeker gezorgd dat je niet al te snel te weten komt wie de dader is.

Er zitten heftige scenes in, vooral welke nadruk het nalaat bij de slachtoffers wordt heftig omschreven, maar is dan ook wel echt de realiteit. Het boek is niet geschikt voor mensen die recent een trauma doorstaan hebben, of een trauma nog niet verwerkt hebben maar het is wel zeker een boek die de aandacht vestigt op misbruik.
Er zit een mooie boodschap in het boek waar iedereen die ooit misbruik doorstaan heeft zeker iets aan heeft, dat vind ik heel mooi omschreven en verwerkt.

Ik vind het boek zeker de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van JenniferJay