In Ierland komt alles goed.

Jet47 09 november 2023
Lena, een vrouw van middelbare leeftijd, rouwt om het verlies van haar geliefde man, die 4 maanden eerder is overleden. Ze sluit zich op, heeft nachtmerries en zit vol van verdriet. Ze is boos op haar schoonzus Chris, de zus van haar overleden man, die geen tijd had om bij het afscheid te zijn. Maar dan nodigt Chris haar uit voor een verblijf in het Ierse plaatsje Busby. Na enige aarzeling vertrekt ze, en dan is het net of alles wat in Duitsland is gebeurd en wie ze daar was, verleden tijd en vergeten is. Binnen no time is ze sociaal, spraakzaam en valt voor de plaatselijke dokter. Ze gedraagt zich als een bakvis bij hem, en is ook constant met hem bezig. Ik vond het verhaal warrig en ongeloofwaardig, en irriteerde me aan de hoofdpersoon. Alleen het Ierse gevoel maakt dat ik nog een stuk verder heb gelezen.

De cover doet denken aan de Manuela Inusa serie, die ik overigens erg leuk vond. Daarom sprak ook deze serie mij aan. Maar helaas komt dit boek niet in de buurt van de boeken van Manuela Inusa. Halverwege heb ik er de brui aan gegeven, iets wat ik niet vaak doe.

Meer recensies van Jet47