Niet voor mij

Jet47 05 juli 2023
Ik wilde het boek van deze schrijfster graag lezen. Het leek me een erg spannend verhaal. Het begint goed, de schrijfstijl is snel, pittig. Maar al vrij snel wordt het voorspelbaar. Ik had daarbij het gevoel dat ik het boek al eens eerder had gelezen. Of in ieder geval het thema is een bekende, erg à la Erin Brockovich. Zowel qua inhoud als qua persoon: een beetje een onzekere vrouw die vecht voor datgene wat ze belangrijk vindt. In dit geval de waarheid over waarom haar dochter is omgekomen. En die waarheid wordt al vrij snel duidelijk. En om dan nog een dikke 200 bladzijden te lezen, terwijl het plot eigenlijk al duidelijk is. Ik kon daarna niet meer in het verhaal komen, de spanning en ‘lol’ was er voor mij af. Ik heb het boek daarom ook niet uitgelezen, ik heb nog een paar pagina’s doorgeworsteld maar het toen opgegeven. Ik denk niet dat ik na dit boek me nog waag aan de andere boeken van deze schrijfster.

Meer recensies van Jet47