Lekker leesbaar

Jizkid 04 oktober 2020
De ontwrichting heb ik al uit. :) Het leest lekker weg. Het moest even op gang komen, maar toen eenmaal de stroom uitviel had het me te pakken en bleef ik lezen.
Het is een leuk bedacht gegeven, de ontwrichting van de maatschappij, en eigenlijk is het wonderlijk to the point nu met de corona pandemie. Er zijn een heleboel parallellen met wat er momenteel gebeurt.
Het is gedetailleerd beschreven en zeker als Leidenaar is er heel veel herkenbaar. Ik merkte pas later dat het in de toekomst speelde, dus heel passend bij mijn voorkeur.
Leuk vind ik dat het een positief boek is. Ik lees er een stuk idealisme in over de mens die fundamenteel goed is. Zeker heb je het over criminaliteit en plundering, maar daar ga je nergens dieper op in, maar je licht juist het positieve van deze ontwrichting eruit. Zelfs in het pittige liefdesverhaal van de hoofdpersonen, laat je het goed aflopen. Zonder meer is het een ode aan de boer en het boerenbedrijf. Dat zal mijn dochter wel aanspreken, die is gek op koeien.
Echt goed geschreven boek en soepel leesbaar.