flutvakantie

joepierre 09 januari 2020
Hallo ik ben Joe en ik ga het hebben over het boek 'flutvakantie'. Het gaat over een gezin met drie zonen; Rick, Bram en Max Botermans.
Mama kondigt aan dat ze op vakantie vertrekken. Eerst denken ze naar Disneyland te gaan maar dat wilt het kleine broertje Max niet want hij wil net zoals vorig jaar naar zijn tante. Na heel lang in de auto spelletjes te spelen, verhalen te vertellen en langs de winkel te rijden komen ze aan bij een motel. Een heel vies motel; vuile lakens, zetels, muren, kopkussens enz..
Het toppunt is dat er niet eens water in het zwembad zit. Na een heel gedoe in het motel met een vervelende familie gaan ze naar een "boerenkermis" en daar komen ze deze familie ook tegen. Zodus moeten ze hen ontlopen. Op deze kermis wint zoon Rick een big. Ze vertrekken in de auto met het biggetje maar Bram wordt gebeten door hem. De ouders beslissen dat hij naar de kinderboerderij moet.
Uiteindelijk komt de vakantie wel op gang. Ze bezoeken een waterpark waar ze allemaal hilarische toestanden meemaken. Plots merken ze dat hun lockersleutel waar ze al hun spullen in bewaren zoek is... dan maar zonder spullen terug naar huis! Op de terugweg kan Max het biggetje echter niet uit zijn hoofd zetten en halen ze hem gewoon weer op. Thuisgekomen vind Bram de lockersleutel van het waterpark terug in zijn broekzak. Hij durft het echter niet aan zijn ouders vertellen en gooit het maar weg. Sommige dingen kan je beter geheim houden!