Niet overtuigd van het hoofdpersonage

joKa51 05 mei 2021
Het boek leest makkelijk, alhoewel er hier en daar foutjes instaan (bvb. zo diep als een voetbalveld - weet niet of dit van de auteur is of van de vertaler ?). Het elandenbos en -jacht is zo wie zo niet mijn ding: jagers die zich uitgeven voor "behouders van de natuur" is ?? Het hoofdpersonage overtuigd mij ook niet: zoals alle journalisten is ze op zoek naar ultieme verhaal. Begrijpelijk, maar daarvoor inbreken bij mensen en zich toegang verlenen tot privé plaatsen lijkt me echt een brug te ver. Dit verkopen als "ik doe gewoon mijn werk" en/of "ik ga voor de waarheid" is een goedkoop maar foutief excuus - wij hebben in onze democratieën hiervoor speciale entiteiten opgericht, nl. politie en rechtbanken (die zich wel aan de regels moeten houden). Verder komt onze journaliste zeer verward en chaotisch over.

Meer recensies van joKa51