Reality tv voor boekenwurmen ;-)

Jola 20 maart 2020
Reality tv is aan mij niet besteed. Ik ben nu eenmaal meer een lezer. Maar al lezende in dit boek, voel ik toch verwantschap met kijkers van reality shows. Want... het verhaal laat mij niet los, ik wil verder verder verder lezen! Hoe loopt het af met Jente? En met Daniël? En met Jente én Daniël? Komt het nog goed tussen die twee? En wat is die Jochem voor iemand?

Behalve dat het een spannend verhaal is, zet het boek je ook aan het denken (als je dat toch al niet deed...) over het verschijnsel reality tv. Wat is echt, wat is nep? Hoe 'real' is reality tv als dingen gestuurd worden, of in scene gezet? Hoe ver ga je als programmamaker voor de kijkcijfers? Hoe ver ga je als deelnemer voor de roem?

Gelukkig heb je als boekenlezer geen last van irritante commercials die het verhaal onderbreken. Maar ja, wel een leven natuurlijk, dat ondertussen ook gewoon door gaat. Anders had ik het boek zeker in één ruk uitgelezen!