Haar geheim haalt haar in

‘In het Reine’ geschreven door Agnès Martin-Lugand gaat over Reine die haar 17-jarige zoon Noé alleen grootbrengt. Samen met haar beste vriend Paul heeft ze haar eigen zaak. Reine leidt een rustig leven in Rouen. Dit wordt echter op z’n kop gezet als ze voor haar werk een bijzondere opdracht krijgt in Saint-Malo. Daar ontmoet Reine Pacôme en ze valt als een blok voor hem. Het geheim die Reine reeds 17 jaar met zich meedraagt haalt haar steeds sneller in, tot er geen ontsnappen meer aan is. Reine moet doorheen het verhaal een aantal belangrijke en moeilijke keuzes maken.

De titel van het boek is origineel gekozen. Een leuke woordspeling die iets verklapt over de inhoud van het verhaal. Het was het eerste boek die ik van deze auteur las. Het boek is vlot geschreven en de schrijfstijl zorgt ervoor dat je met elk van de personages kan meeleven.
De schrijfstijl en het verhaal zorgden ook voor de nodige emoties bij de lezer.

De auteur zet een sterk verhaal neer die je blijft boeien. Het boek bouwt in het begin langzaam op. Naar het einde toe gebeurt er echter heel veel op een korte tijd. Dit mocht voor mij als lezer minder op elkaar geplakt zijn. Nu leek het alsof de auteur op een beperkt aantal pagina’s nog heel veel wou laten gebeuren. Door meer tijd te nemen om deze laatste belangrijke gebeurtenissen te vertellen had het verhaal me mogelijks nog meer geraakt.

Los van dit minpuntje heb ik het boek heel graag gelezen. Voor lezers die van romantiek houden in een verhaal is dit een echte aanrader. Het boek neemt je mee in het leven van de personages en laat je verschillende emoties ervaren van geluk tot intens verdriet. De moeite waard om het boek eens op te pakken en te kijken of het ook jou ligt.

Meer recensies van Jolien Gijselinck