Panter

joliendendooven 08 juni 2021
Ik heb het boek Panter gelezen en ik vond het boek heel speciaal.
Ik had eerst niet door waar het precies om ging, ik dacht eerst dat het een onschuldig verhaal was maar achteraf gezien ging het over kindermisbruik.
Toen ik het boek opnieuw las heb ik inderdaad gemerkt dat dit over kindermisbruik gaat.
Ik vind dat Brecht Evens heel mooie tekeningen kan maken en hij laat ook duidelijk zien wie er aanwezig is met kleuren.
Er zijn 3 kleurenschema's in het boek: rood en blauw. Dit is dan voor de scènes waarin Panther uit beeld is.
Wanneer hij dan opduikt voegt hij geel toe en dat zorgt er voor dat er meerdere kleurencombinaties zijn. Dit zorgt er ook voor dat de lezer de panter 'mist' .
De tekeningen vind ik zeer creatief en mooi gedaan maar het verhaal is misleidend omdat het er een kinderboek uit ziet maar eigenlijk een donker thema heeft.