IT

Jorrit op 't Roodt 06 november 2019
Ik heb dit boek opgepakt nadat ik de verfilming in 2017 had gezien. Ik vond het verhaal zeer goed maar had gehoord dat het boek anders ging en het leek me zeer interessant. Ik heb ook de engelse versie genomen van dit boek omdat ik de echte ervaring wouw meemaken want de vertaling kan soms een beetje anders zijn. Op het moment dat ik deze recensie schrijf heb ik het boek nog niet helemaal uit, maar het is ook een dik boek dus.

Stephen King is natuurlijk één van de bekendste horror auteurs op de wereld en is gekend voor zijn super natuurlijke elementen in zijn verhalen. Dit is zeker niet anders bij IT. Alle super natuurlijke elementen zijn zeer goed aangepakt en zeer goed beschreven waardoor je niet uit het verhaal wordt gehaald. Stephen King schrijft graag over de details in mensen hun expressie en de locatie waar ze zich in bevinden waardoor je een zeer goed beeld krijgt van alles en het boek nog enger maakt.

Ik vond het boek beter dan de verfilming omdat het verwisselen van toen de personages nog kinderen waren en dan terug naar de volwassen personages geeft wel een extra element van mysterie aan het boek. In het boek gaan scenes ook veel langer door en zijn uitgebreider dan in de film. In het boek praten de karakters veel over koetjes en kalfjes waardoor het echte personen lijken en het super natuurlijke dan helemaal uit het niets komt.

Het boek is zeker een aanrader voor horror fans en gewone boekenlezers omdat dit toch wel een boek is dat je ooit gelezen moet hebben. Het is een zeer interessant boek maar ook wel langdradig op sommige momenten waardoor het lezen niet zo vlot verloopt, maar je kan je wel helemaal inleven in het moment samen met de karakters.

Over het algemeen was het een zeer goed boek dat zeer goed geschreven was met een heel goed verhaal!

Meer recensies van Jorrit op 't Roodt