Prinses Olil en de Zwarte Ruiter

Jorrit op 't Roodt 06 november 2019
Ik heb dit boek gekozen omdat de illustratie op de voorkant mij heel erg aansprak. Het leek me een boek met zeer veel actie en gekke avonturen. Op de illustratie staat ook de mysterieuze zwarte ruiter waardoor het boek ook een element van mysterie bevat.

Ik had ook al gehoord dat Marc De Bel een goede schrijver was en ik was zeker niet teleurgesteld.

Het boek was zeer interessant vanaf het begin. Je leert de koning en de koningin kennen en hun dochter Olil (het hoofdpersonage) als baby. Marc De Bel had deze personages zeer goed geschreven waardoor je om de personages gaat geven.

Het verhaal heeft veel verrassingen maar is zeer duidelijk opgebouwd. Je kan makkelijk volgen en je in de schoenen van de karakters plaatsen waardoor je een leukere belevenis krijgt als je dit boek leest. Tijdens de actie stukken hoop je echt dat de hoofdpersonages winnen en zit je helemaal mee in het gevecht. De motieven van allebei kanten zijn zeer duidelijk en begrijpbaar waardoor de gevechten zeer interessant zijn. Er is ook constant iets aan de hand dus het is nooit saai. De zwarte ruiter is altijd wel iets interessants aan het plannen of een strategie aan het uitleggen een zijn mede ridders.

Er zijn ook veel magishe elementen in het verhaal, zoals: draken, tovenaars en nog veel meer. Prinses Olil leeft dan ook bij een tovenaar waar ze haar zwaard vechten oefent voor het gevecht met de zwarte ruiter.

In het middelste deel van het boek komt er een nieuw personage tevoorschijn. Dit was een zeer leuk deel omdat dit personage geen magische krachten heeft en kan ook niet goed vechten. Hij zorgt voor wat komedie in dit spannend verhaal.

Over het algemeen vond ik het een zeer goed boek met veel actie en spanning. Het is allemaal zeer goed geschreven en heel vlot om te lezen. Zeker een aanrader voor de actie fans!

Meer recensies van Jorrit op 't Roodt