Recensie het leven van een loser

JulesBouts 31 oktober 2019
Het leven van een loser (vette pech) is een boek dat ik heb gelezen toen ik ongeveer 11 jaar oud was. Ik heb het boek nooit zelf gekozen om te lezen omdat ik totaal niet graag las, dat heeft mijn mama gedaan omdat ze wou dat ik begon met boeken lezen. Zij had er heel veel positieve reacties over gehoord dus daarom had ze het boek voor mij uitgekozen. Toen ik begon te lezen waren mijn verwachtingen eerder laag, maar toen ik eenmaal bezig was met lezen merkte ik al snel dat het boek echt iets voor mij was.

Het boek bevat 217 pagina’s dus dacht ik dat het een tijdje ging duren vooraleer het boek uit zou zijn, maar dit was totaal niet zo. Na even te lezen was ik verbaasd hoe ver ik al was, dit komt omdat het boek super vlot leest. Het boek leest zeer vlot omdat het een zeer boeiend onderwerp is voor 10 tot 14 jarige jongens en meisjes, want het gaat over een jongen in de puberteit en al de problemen dat met zich mee brengt. In dit verhaal van de reeks gaat het vooral over omgaan met gezinsleden en terug naar school gaan. De structuur van het boek is anders als die van meeste boeken, omdat je iedere dag van Bram apart zag en er waren iedere dag andere problemen. Dit maakt het boek zeer origineel en onvoorspelbaar.

Ik heb nooit graag boeken gelezen tot dat ik dit boek had gelezen, met deze reeks van boeken kon ik me zeker amuseren. Daarom is het zeker een aanrader voor jongens en meisjes vanaf 10 jaar tot 14 jaar die totaal niet graag lezen. Je kan er ook veel wijze lessen uithalen in verband met de puberteit, je gezinsleven en terug gaan naar school.

Meer recensies van JulesBouts