Recensie valse start

JulesBouts 31 oktober 2019
Valse start is een boek over een beloftevol basketbalspeler Mitch die samenwoont met zijn alleenstaande moeder en over een atletiekster Daphne die bij de beste tien Nederlandse hardloopsters op de 800 en 1500 meter hoort. Ik heb het boek gekozen omdat ik zelf ook basket en een boek in het thema basket en sport zocht. Mijn verwachtingen voor dit boek lagen vrij hoog omdat basket en sport thema’s zijn die mij zeker interesseren daarom verwachte ik veel van dit boek.
Het boek bevat 160 pagina’s en las in mijn geval zeer vlot. Dat komt omdat ik de stijl en het thema van het boek heel leuk vind, er was genoeg aandacht voor een mooi verhaal over twee topsporters die met elkaar allerlei gebeurtenissen meemaken maar er is ook zeker genoeg aandacht voor actie. Dit maakte voor mij het verhaal heel boeiend. Omdat dat de twee dingen zijn waar ik naar zoek in een goeie film of boek. Het boek zat ook vol verassingen, zo blijft het lezen de hele tijd interessant en leuk. De personages in het boek leerde je ook beter kennen omdat je bij beide personages zag hoe ze met moeilijke situaties omgingen en wat hun oplossing voor een probleem was. De structuur van het boek was wel duidelijk maar je moest wel altijd aandachtig lezen omdat er veel flashbacks in het verhaal zitten, dit was voor mij soms best verwarrend.
Ik vond dit een zeer leuk boek om te lezen, dit komt waarschijnlijk omdat er veel actie in het verhaal is en er veel aandacht voor een goed verhaal. Dus als jij graag films of boeken met sport en actie leest of kijkt raadt ik dit boek zeker aan. Het boek is waarschijnlijk het leukst om te lezen als je tussen de 12 en 14 jaar oud zit.

Meer recensies van JulesBouts