Ademloos

Ademloos

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 2 Recensies 3
Junior Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Niet voor het eerst zit er een onbekende jongen langs de kant toe te kijken als Joey en zijn vrienden aan het voetballen zijn op het trapveldje. Joey nodigt hem uit om mee te doen. De jongen, die Adil heet, vertelt dat hij in het asielzoekerscentrum naast het veldje woont. Al snel blijkt dat Adil bijzonder veel talent heeft, maar toch overal buiten de boot valt. Ook veel vrienden van Joey wantrouwen hem. Joey komt steeds meer te weten over Adils maandenlange reis van Syrië naar Nederland. De Nederlandse jongen is helemaal van streek als hij beseft wat het Syrische gezin allemaal heeft moeten doorstaan. Een aangrijpend verhaal over vluchtelingen, hoop op een beter leven, voetbal en racisme. Gerard van Gemert houdt een warm pleidooi voor openheid in tijden van wantrouwen en toenemende vreemdelingenhaat. Een belangrijk boek voor iedereen vanaf 10 jaar.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar