Meer van Meer dan ooit

Julieeetjuhh 15 december 2019
In Meer dan ooit, geschreven door Marina Folkers, maken we kennis met Lucie die jammer genoeg te maken krijgt met het overlijden van haar man. Wanneer ze zich daarover heeft weten te zetten doet ze opnieuw een schokkende ontdekking. Ze beslist halsoverkop om haar woning te verkopen, haar werk op te geven en te vertrekken naar Zuid-Frankrijk. Meerbepaald naar Camping Les Lauriers, daar waar ze heel wat herinneringen heeft nagelaten. De camping wordt uitgebaat door David, maar hij ziet Lucie liever meteen weer gaan.

Als lezer(es) krijg je al snel het vermoeden dat er zich iets naars heeft afgespeelt tussen Lucie en David. De manier waarop David zich in eerste instantie tegenover Lucie gedraagt, is niet bepaald aardig en als lezeres kreeg ik op een bepaald moment toch wel wat medelijden met Lucie. Gewoonweg door de situatie waarin ze zich al verkeerde en daarom op zoek was naar wat steun en toeverlaat. Maar naargelang het verhaal vordert, kom je steeds meer en meer te weten over hun verleden en begrijp je als lezer(es) David ook wel een beetje. Al is dat misschien enkel en alleen om zichzelf te beschermen...

Marina Folkers heeft een zeer vlotte en aangename schrijfstijl. Hoe ze dingen beschrijft, zorgt ervoor dat je je als lezer(es) helemaal kun inleven in het verhaal en dit helemaal voor ogen kunt zien. Het verhaal bouwt zich langzaam op, waardoor je alsmaar nieuwsgierig wordt en hierdoor het boek onmogelijk kunt én wilt wegleggen.

Voor mij was Meer dan ooit het eerste boek geschreven door Marina Folkers en het smaakt naar meer!

Dit boek krijg van mij 4 welverdiende sterren!

Meer recensies van Julieeetjuhh