Vier verassende verhalen in één boek

Al jaren is de film "The Shawshank Redemption" een van mijn favorieten. Hierdoor wilde ik graag het boek (waar de film op gebaseerd is) ook eens lezen. En het enige wat als E-boek beschik baar is is deze pil met vier boeken van Stephen King. En ik moet toegeven dit was bepaald geen straf. Vier goede verhalen worden in dit boek verteld.

The Shawshank Redemption: Het verhaal van een gevangenis waar nogal wat duistere zaken afgehandeld worden en de bewakers losse handjes hebben. Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk de film beter vind dan het boek.

De Leerling: Was echt een verassing. Wat een verhaal. Alleen het einde vond ik wat 'te snel' verteld. Van dit boek heb ik de film "Apt Pupil" (1998) nog niet gezien. Dit ga ik echt nog wel doen.

Het lijk: Hoe een paar tieners een spannende roadtrip maken om een lijk te zoeken. Ook hierbij vind ik de film "Stand by Me" (1986) wat beter.

De ademhalingsmethode: Is de enige van deze vier waar (nog) geen film van is. Een verhaal over een bijzondere herenclub waar ze elkaar verhalen vertellen. Een pakkend verhaal met een echte "Stephen King"-vibe erin.

Al met al kan ik het iedereen aanrijden om dit boek er eens bij te pakken en je lekker onder te dompelen in de wereld van Stephen King.

Meer recensies van Jurgen van der Hulst