Plots einde

karin de graaf 16 september 2023
Het boek wordt verteld vanuit 2 karakters. Fredo die met zijn vader emigreert naar Engeland. Waar hij wil zwemmen en boksen maar in de voetsporen van zijn vader moet treden. Die komt te overlijden, wanneer deze gearresteerd wordt en fredo vlucht.
Waar hij op de boerderij van Penny in contact komt met luigi, een Italiaanse man die daar vast zit in een kamp tijdens de oorlog. Na de oorlog gaat fredo met hem mee en maakt kennis met Zia en vito, waarvoor hij ook de zorgt opneemt als vito zijn “ ouders “ naar België vertrekken. Vanaf dat punt komt ook vito aan het woord. Deze worstelt in het begin zichtbaar met alles. Echter komen dan ook bepaalde geheimen aan het licht en dan plots vertrekken hun ook naar België. Het voelt of is er opeens besloten dat de schrijver geen zin meer had en het daar stopt. Het voelt onaf. Al met al las het boek goed weg, fijne schrijfstijl ook. Het einde echter vond ik wat teleurstellend.

Meer recensies van karin de graaf