Boek dat weet te boeien van begin tot eind

Was heel nieuwsgierig naar dit boek. Het onderwerp sprak mij erg aan. Kan mij heel goed voorstellen dat je als docent enorm begaan bent met het lot van je leerlingen.

Heb het boek in 2 dagen uitgelezen. Super fijne schrijfstijl. Kon mij goed in de personen verplaatsen, vooral iris

Docent Walter maakt een ondoordachte keuze en in zijn paniek handelt hij op een wijze die voor mij volstrekt onlogisch is. Naarmate het verhaal vordert lijken mij dat er veel simpelere uitwegen waren. Al redelijk snel was ik achter Walter zijn ware beweegredenen.

Dan Iris. Een vrouw met veel geestelijke problemen en ondanks haar goede bedoelingen pakt echt iedere keuze die ze maakt rampzalig en uiteindelijk gewelddadig uit. Toch voel je de intense liefde voor het kind. Vraag mij stiekem af hoe het was gelopen als ze Oostenrijk wel bereikt had zonder al de bemoeienissen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

De ouders tja.. wat precies de reden is van hun onstabiele relatie blijft een beetje vaag. Is Pascal echt de tiran waar iedereen hem voor aanziet?
Als moeder kun je je natuurlijk het beste in de wanhoop van Cynthia vinden, maar toch plaats ik ook twijfels bij haar mentale situatie. Kinderen staan toch altijd op 1!

Het boek kent in mijn ogen hoofdzakelijk verliezers. Op wellicht 1 persoon na.

Wat voor mij volstrekt duidelijk is na het lezen van dit boek is dat angst een slechte raadgever is.

Meer recensies van karin de graaf