Aardig maar geen 4 sterren voor mij

Karin 19 oktober 2019
Het boek leest lekker weg maar heeft geen bijzonder verhaal. Ook vond ik dat de personages niet veel diepgang hadden.
Historische feiten en weetjes zijn vooral verwerkt doordat personages het tegen elkaar zeggen. Vond ik vrij onnatuurlijk. Verder voelde het voor mij naar het einde toe erg afgeraffeld. waar deel 1 100 bladzijden en deel 2 zelfs 200 bladzijden beslaan en een jaar tijd betreffen, zijn deel 3 tm 5 samen in ca 150 bladzijdes gepropt en zijn er ineens 6 jaar voorbij. Zo heeft een personage in het boek ineens heftige "initmiteit" met een ander personage maar daar is in het hele stuk daarvoor nooit toespeling op geweest. Hoe de slechterik aan zijn einde komt...aaargh wat suf en het stuk over de oorlog was veel te kort en had ze wmb beter kunnen weglaten. Deed WOI iig geen eer aan even sne; een verhaalje van 3 bladzijden met wat historische feiten erin. Jammer maar er zullen genoeg mensen wel echt genieten van dit boek.

Meer recensies van Karin