Historische roman met bovennatuurlijke twist

Karin 30 december 2023
Eva is een van oorsprong Sloveense italiaanse vrouw. Als kind maakt zij mee dat in Triest de Sloveense cultuur en taal verboden werden en zij en haar gezin moesten verhuizen omdat haar vader in Triest niet meer mocht werken.
Nu in Rome in 1938 ziet zij hetzelfde gebeuren. Haar beste vriendin vlucht naar Frankrijk en hun homoseksuele vriend gaat bij het verzet.

Eva zelf voelt zich niet zo dapper. Ze verbergt haar afkomst en trouwt met weduwnaar Dante Ondanks zijn facistische ideeën waant zij zich veilig bij hem want samen met zijn kinderen vormen zij een gezin, is zij weer onderdeel van iets.

Maar het is een schijnveiligheid. Dante is op hoog niveau betrokken bij de Facistische regering en wordt steeds enger. Ook het huis waarin zij wonen lijkt zich tegen haar te keren of is het de overleden moeder van de kinderen?

Dapper zijn is niet meer een keuze voor Eva maar wat ze nodig heeft om te overleven.

Wat een prachtig verhaal. Ik houd zelf erg van historische romans. Door de bovennatuurlijke twist ook nog superspannend. Met veel plezier gelezen.

Meer recensies van Karin