Meeslepende historische feelgood-roman

Karin 11 april 2022
Met veel plezier heb ik De rozentuin gelezen. Het boek ziet er heerlijk uit met zijn mooie, sfeervolle cover. Het biedt precies wat je op basis van deze cover verwacht: een sfeervol, meeslepend verhaal met een historisch tintje. Maar het verhaal biedt meer dan dat. De vrouwen die de hoofdrol spelen, vervullen in eerste instantie allemaal de rol die het leven van ze verwacht. Het Londen aan het einde van de 19e eeuw is nog bij uitstek een plek waar de standenmaatschappij belangrijk was, net als het onderscheid in ras. Gelukkig zijn de vrouwen niet met hun leven, en in de loop van het boek vinden ze elk op hun eigen manier een weg om een betekenisvol leven te leiden. Natuurlijk gaat dit niet vanzelf, maar gaat dit gepaard met de nodige zijwegen, drama en geheimen. Een boek vol van hoop en vrouwenvriendschap, maar bepaald niet zoetsappig. De rozentuin is voor mij een krachtig boek dat je vasthoudt en blijft boeien.

Meer recensies van Karin