Bijzondere kijk op het leven van grootvader

Karin 23 december 2022
Hoezeer de achterflap van dit boek je in spanning houdt over de daadwerkelijke inhoud van het boek is persoonlijk denk ik.
Wat mij persoonlijk aantrok was het kleine stukje over de 2e wereldoorlog.

De schrijver opent met de zin mijn grootvader was een slecht mens.
Hij neemt ons lezers mee door de tijd waarin zijn grootvader geboren werd tot het moment waarop de schrijver zelf in beeld komt in het verhaal. Hij stelt ons voor aan de vele mensen die iets hebben betekent in het leven van grootvader.

De gebeurtenissen zijn stuk voor stuk geschreven aan de hand van brieven, verhalen en een hoop eigen inzicht van de schrijver, naar mijn mening.

Het boek was voor mij absoluut geen page turner en waar ik had verwacht dat het verhaal je compleet zou meeslepen, gebeurde dit niet. Met moeite heb ik het uitgelezen.
Het verhaal kon me niet echt boeien en ik kan niet speciefiek de vinger leggen op de oorzaak hiervan.

De schrijver maakt de keuze om grootvader geen naam te geven, daarom blijf ik achter met enkele vraagtekens.

Neemt echter niet weg dat het respect voor het schrijven van een zwarte bladzijde uit te familiegeschiedenis zeker bestaat.

Daarom 2 sterren.

Meer recensies van Karin