Bijzonder

Karin 30 juni 2017
Het boek beschrijft het verhaal van Libby en Jack. Zij staat bekent als het dikste meisje van de vs en is lang geleden uit haar huis gehaald met allerlei toetsers en bellen en heeft thuis les gekregen. Nu gaat ze weer naar school en daar ontmoet ze Jack. Hij is een stoere jongen die probeert zijn beperking in het herkennen van gezichten te verbergen.
Het boek bevat voldoende humor, moeilijke momenten en ook een stukje herkenbare momenten. Beide zijn ze onzeker maar uiten dit op een andere manier.

Het boek laat ze om elkaar heen draaien, botsen en elkaar hard nodig hebben en dat maakt het een bijzonder verhaal.

De manier waarop de schrijfster vertelt is prettig. Het ya-roman stempeltje is redelijk terecht, Het is zeker een roman en ook wel young adult al vind ik als lezer van 29 het niet erg om me op dit boek te storten. Het is moeilijk weg te leggen omdat het je meesleept in de wereld van Libby en Jack.
Je voelt de spanning tussen deze 2 personages en kunt het bijna aanraken.

Persoonlijk vind ik het echt een aanrader!

Meer recensies van Karin