Leerschool

KarinBezemer 29 december 2019
Dit is een boek waar ik als lezer veel van heb geleerd. Wat goed dat dit boek is geschreven. Wat leerde ik dan? Dat de gezinsband for ever is, ook al is deze niet gezond. Dat je je kan proberen te ontworstelen, steeds weer teruggaat, maar dan toch voor jezelf kan kiezen. Dat iedereen zo verschillend is en dat het zo bepalend is waar je wieg staat. Dat je eigen moeder je kan laten vallen, omdat zij andere verplichtingen voelt en belangen heeft. Hoe pijnlijk. Mooi geschreven, was bang dat het dramatisch of emotioneel zou zijn, wat het verhaal ook absoluut is, maar de ingetogen stijl zorgt ervoor dat het lijkt alsof je een documentaire ziet. Een verhaal dat verteld moest worden.

Meer recensies van KarinBezemer