Liefde en andere geheimen

Katinka900 06 januari 2020
Liefde en andere geheimen is een lief boek over een Jane, een braaf meisje dat kans ziet om ongewenst zwanger te worden van haar eerste en enige one-night stand. In de huidige tijd zou je spreken van een MeToo affaire. Het verhaal speelt zich deels in het verleden en deels in de huidige tijd af. De tegenstellingen in de karakters moeder, dochter komen in de huidige tijd duidelijk naar voren. Pas na de geboorte van een kleinzoon komen moeder en dochter nader tot elkaar. Er drukt een geheim op Jane wat ze aan het eind van het boek deelt met haar dochter. Dit geheim heeft te maken met het verleden. Een verleden waarin ze zwanger was en het totaal alleen moest rooien. Haar ouders willen niks meer met haar te maken hebben omdat ze het kind niet afstaat en haar zus zit op dat moment in het buitenland. Verder is er niemand tot wie ze zich kan wenden. Het geheim is een beetje een anticlimax. Is dat alles? Waarom is dit zo'n zwaarwegend geheim, was het gevoel dat ik hierbij had. Verder een boek wat prettig en makkelijk leest en mij boeide, ook door de andere verhaallijnen. Je moet er alleen niet teveel van verwachten.

Meer recensies van Katinka900