De diamant

Katinka900 12 januari 2020
Verwende Francis van aristocratische afgrond verliest alles na het overlijden van haar vader. Door de slechte investeringen die haar vader heeft gedaan is ze bankroet. Ze krijgt een huwelijksaanzoek van een arts en volgt hem naar Afrika. Onderweg op de boot wordt ze verliefd op een andere man die haar eenmaal in Afrika aangekomen laat vallen. Ze besluit dan toch maar te trouwen met de arts. Haar leven met hem is zeker niet eenvoudig. De arts blijkt een wereldverbeteraar te zijn, die al aardig wat mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd en het leven met hem is armoedig. Dan blijkt de man van de boot toch nog belangstelling voor haar te hebben,maar is een toekomst met hem zoveel beter? De beschrijvingen van het Afrikaanse landschap en de ontberingen van het wonen in een onherbergzaam gebied in dit boek zijn zeker een plus. Soms een beetje aan de langdradige kant, maar ik heb hier zeker van genoten daarom 4 sterren.

Meer recensies van Katinka900