olifanten in een paranormale wereld

Katinka900 06 juni 2020
Bij dit boek wordt net als bij meer boeken van Jodi Picoult geregeld gewisseld tussen de hoofdpersonen. Het verhaal wordt telkens verteld vanuit het oogpunt van één van hen. Toch is dit boek totaal anders dan de andere boeken die ik van haar gelezen heb. Vooral vanwege het paranormale aspect.

Het verhaal gaat over Jenna, een meisje van 13 jaar dat haar moeder zoekt. Haar moeder bestudeerde het rouwgedrag van olifanten en de dagboeken die ze hierover schreef zijn in het bezit van Jenna. Haar moeder verdween toen Jenna drie jaar oud was. Het is een mysterie wat er die nacht gebeurd is. Eén van de medewerkster werd dood gevonden, vertrapt door een olifant. Haar moeder werd gewond naar het ziekenhuis gebracht, waar ze een dag later uit verdween en haar vader is sinds die nacht zijn verstand kwijt. Hij wordt verpleegd in een psychiatrische inrichting.

Jenna besluit haar moeder te gaan zoeken. Ze heeft hiervoor al het geld wat ze verdiend heeft met oppassen, opzij gelegd. Tijdens haar zoektocht wordt ze bijgestaan door een paragnost en een politieagent die die nacht aanwezig was bij het onderzoek en de zaak nooit heeft kunnen loslaten.

Het einde van het verhaal zag ik totaal niet aankomen, maar is wel ontroerend. Een verhaal over de liefde tussen moeder en dochter.

Meer recensies van Katinka900