Een heel gewoon gezin gaat over een gezin waarvan de dochter beschuldigd wordt van moord. Een ontzettend fascinerend boek dat je maar heel moeilijk aan de kant legt!

Het verhaal begint vanuit het perspectief van de vader. Wanneer zijn dochter gearresteerd wordt voor moord kan hij dit niet geloven. Koste wat het kost wil hij de onschuld van zijn dochter bewijzen en liegt hiervoor zelfs in de rechtbank…
Daarna volgt het verhaal vanuit de dochter. Ze neemt je als lezer mee in haar beleving over haar jeugd en hoe haar ouders haar behandelen. Stapsgewijs vertelt ze ook over de aanloop naar de moord. Of ze het werkelijk gedaan heeft, dat laat ze niet los.
Tot slot is de moeder aan het woord. Ze blijkt meer te weten over de moord en dus ook over haar dochter.

Ik vind het een erg sterk verhaal dat je steeds verder bij het plot brengt. Ik moest eerst wat wennen dat er ineens naar een andere persoon omgeschakeld werd, maar uiteindelijk bleek dit niet vervelend. Het verhaal wordt verder vertelt en soms worden situaties dubbel weergegeven, alleen dan vanuit een ander gezinslid. Hierdoor vallen er heel veel dingen op hun plek en maakt je als lezer nieuwsgieriger naar de rest.

Een geweldig verhaal dat gaat over vertrouwen, elkaar kennen en vooral hoe sterk vriendschap kan zijn.

Reacties op: Meeslepend verhaal!

Een heel gewoon gezin - Mattias Edvardsson
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99