Prachtig verhaal

Kaylee 15 februari 2020
Lieve Edward gaat over een gezin dat voor hun verhuizing van New York naar Los Angeles vliegt. Samen met 188 andere passagiers vertrekken ze en voor de landing stort het vliegtuig neer. Er is slechts één overlevende, dat is Eddie. Hij is door de crash alles in één klap kwijtgeraakt en heeft hier dan ook een zwaar trauma aan overgehouden. Eddie wordt opgevangen door zijn tante Lacey en oom John wordt Eddie. Lacey besluit dat Eddie voortaan Edward heet en daarmee start zijn nieuwe leven als overlevende van een vliegtuigcrash.

Het verhaal is geschreven in twee verhaallijnen. In de ene volg je het verdere leven van Edward na de crash. Hij probeert zijn leven weer op te bouwen en met zijn trauma om te gaan. Je volgt hem naarmate hij ouder wordt. In de andere verhaallijn volg je de medepassagiers van Edward. Je maakt kennis met ze en komt erachter wat hen verhaal is.

Lieve Edward is een mooie roman die je als lezer weet te raken. Het is een bijzonder verhaal waarin je ontzettend meeleeft met Edward. De twee verhaallijnen zijn in het begin eventjes wenen en moest ik inkomen, maar wanneer je eenmaal in het verhaal zit ben je gegrepen. Kortom, een aanrader!

Meer recensies van Kaylee