Op originele manier geïnspireerd op Peter Pan

Kayleigh 02 februari 2024
Een boek dat lekker wegleest, maar waar zeker ook pittige scènes in zitten. De schrijfstijl is vlot en je wisselt af tussen de hoofdpersonages: James (Hook) en Wendy. Natuurlijk valt ze voor de bad guy James, maar ik vond het sterk dat James wel de bad guy blijft. Wendy probeert hem niet te veranderen. Wendy blijft wat goedgelovig, maar kan aan het eind zeker haar mannetje staan.

Elementen van Peter Pan heeft Emily McIntire erg origineel verwerkt in het verhaal. Het is zeker geen re-telling, maar wel geïnspireerd op. Zo heeft Peter Michaels een luchtvaartmaatschappij genaamd NevAirLand en handelt James in pixie. En dan is er de geheimzinnige 'Croc'. Zelf hou ik van dit soort verwijzingen. Maar wees niet bang dat het verhaal je te veel aan het sprookje Peter Pan doet denken!

Hou je van verhalen die losjes geïnspireerd zijn op sprookjes, ben je niet vies van spicy scènes en zoek je een boek dat lekker wegleest, dan is Hooked zeker een aanrader.

Meer recensies van Kayleigh