Vrolijk ogende chicklit over verdrietig item

Kirstin 21 november 2021
Het verhaal van Sarah is een verhaal dat veel vaker speelt, al hoor je er niet veel over. Heel veel stellen kampen met verklaarbare- en onverklaarbare vruchtbaarheidsproblemen, maar daar wordt niet altijd over gesproken.

Het verhaal van Sarah wordt luchtig, in bloemrijke bewoording, verteld. Hoop, wanhoop, verdriet, boosheid... alles komt aan bod. Realiteit, helaas waar. Sarah bedenkt hoe ze haar leven moet leven, verzint nieuwe plannen en is realistisch. Daardoor word je in het verhaal getrokken en blijf je tot de laatste letter alert: zou het wel of niet gebeuren?

Wendy de Liefde schreef haar eerste boek over een zwaar onderwerp, omdat ze er zelf mee te maken heeft. Ze schrijft het luchtig, als een echte chicklit. De (heel) vele bijvoegelijke naamwoorden stonden mij in eerste instantie tegen. Niet nodig, het verhaal heeft power genoeg om niet alles extra te moeten beschrijven.
Ik proef in haar schrijven het doorzettingsvermogen dat zij en haar partner hebben doorstaan, maar tussen de humoristische passages proef ik ook het verdriet van wat ze hebben meegemaakt.
Het is een krachtig verhaal geworden, mooi omschreven, niet mooier gemaakt dan nodig en ook niet zwaarder aangezet om aandacht te trekken.
Kudos voor het schrijven van een verhaal, het vertellen wat er kan gebeuren en het duidelijk maken dat 'een kind nemen' niet voor iedereen iets is. Het krijgen van een kindje is een heel, heel grote gunst en geschenk. Wendy heeft dat heel goed omschreven.

Meer recensies van Kirstin