De moeilijke weg naar beter worden

Kirstin 21 februari 2022
Is dit alles? Ik vroeg me af waar deze titel op zou slaan. De weg naar weten wat Trenke Riksen-Unsworth hiermee bedoeld was heftig. Een boek waar je vooral als vrouw even voor moet gaan zitten. Het kan immers iedereen overkomen dat je op een gegeven moment een knobbel in je borst voelt.

Sandra, de hoofdpersoon uit het boek, stapt ongewild in deze rollercoaster. Ze maakt het hele traject van A tot Z mee, is dan weer dapper, dan weer angstig en terneergeslagen. Soms zou ik haar een schop onder haar gat willen geven, maar kan ik me ook voorstellen hoe moeilijk ze het gehad heeft en dat ze zich sterk moet houden voor haar gezin.
Trenke schrijft een verhaal wat ze later bij toeval ook nog eens zelf moet doormaken. Een goede boodschap voor allen. Het verhaal is goed neergezet, Sandra, haar partner en haar kinderen komen geloofwaardig over, een vriendin als Tanja zou iedere vrouw moeten hebben maar ook wat ze meemaakt met andere personen in haar kring is zeer realistisch.

Kortom: een boek dat ik niet zomaar even las, maar wanneer ik het pakte me wel greep. Een goed verhaal, een sterke titel die later in het boek duidelijk wordt.

Meer recensies van Kirstin