Voor iedereen die de selectie bemind <3

Kivel 25 juni 2020
Oke, ik ben het ermee eens. Niet de beste titel, maar wel lekker cliche. Een beetje zoals het verhaal dat ik heb gelezen. Het is voor de liefhebbers van de Selectie een fijne mogelijkheid om in de buurt te komen van de Selectie wereld, maar probeer niet hetzelfde verhaal vanuit een ander karakter te lezen, want dan stelt dit boek waarschijnlijk teleur. Wel zit dit verhaal weer vol fantasie, liefde en hoffelijkheid en heb ik er enorm van genoten. Vandaar de vier sterren. Lekker simpel en heerlijk leesvoer.

De schrijfstijl van Kiera Cass vind ik om te beginnen al heerlijk. Zij kan schrijven op een manier die mij het gevoel geeft dat ik erbij ben. Geen al te moeilijke woorden of termen, veel vanuit een perspectief en vooral lekker vlot. Ik hou ervan en ben dan ook door dit boek heen gevlogen.

Het boek werd ervaren als een HYPE en dan ook vanaf het begin alleen maar vergeleken met de selectie. Dit is een oneerlijke en onmogelijke vergelijking. De selectie was perfect, magisch en nieuw. Dit boek is later geschreven, is in een andere tijd beschreven en staat bijna geheel los van de selectie. Veel mensen zijn dan ook teleurgesteld in dit boek, maar als je appels met peren vergelijkt en alleen appels wilt zien, zal je van dit boek helaas nooit kunnen genieten.

Ik kon enorm genieten van het verhaal van Hollis. Een meisje dat zichzelf en haar eigen wensen leert kennen in een tijd waarin juist alles voor haar wordt vastgezet. Ze moet opzoek gaan naar zichzelf, haar passie en liefde en de eeeeeeuuwige liefdesdriehoek die altijd in dit soort boeken ontstaat. Het boek zit vol plottwisten, waardoor je van personages gaat houden, ze gaat haten of soms even heel gefrustreerd raakt. Dat zorgt er bij mij voor dat ik dit boek heerlijk vind.

Als ik het boek moet aanbevelen, beveel ik het aan aan mensen die graag door een boek heen vliegen, niet teveel willen nadenken en vooral willen genieten van romantiek en een sprookjesachtige sfeer.

Meer recensies van Kivel