Een leuk opstapje naar leesplezier!

Kivel 10 maart 2022
Ik mocht van uitgeverij Billy Bones het nieuwe boek 'Vos en Konijn' lezen en recenseren. Echt super leuk om te doen.

Ik heb het boek uitgelezen en ik denk dat het een heel leuk boek is voor in groep 3 en 4 (ook al ken ik wel een paar leerlingen in groep 5 die hier enorm van zouden genieten). Het is een stripserie over een vos en een konijn, twee heel goede vrienden. Vos houdt van grapjes en konijn vindt veel spannend.

Wat ik leuk vind aan dit boek is dat er veel levenslessen aangeboden worden. Hoe overkom ik mijn angsten? Hoe geef ik het aan als ik iets spannend vind? Hoe werk je samen? Hoe ga je met teleurstellingen om en nog veeeeeel meer!

Het boek is als een strip geschreven en door de ondersteunende illustraties, korte zinnen, terugkomende personages en de humor is het boek goed te lezen voor jonge kinderen. Ik denk dan ook dat dit een mooi opstapje is voor kinderen die lezen nog lastig of niet zo leuk vinden.

Ook een paar van mijn leerlingen hebben het gelezen en zij gaven het een dikke 10! Vet grappig en met mooie plaatjes!

Het boek is 7+ en komt binnenkort in de boekenkast bij ons op school. Ik kan niet wachten om te horen wat de andere kids ervan vinden!

Een echte aanrader voor jong en een beetje ouder

Meer recensies van Kivel