De beminde

Rank 648 Gelezen 229 Aan het lezen 17 Wil ik lezen 243 Favoriet 9 Recensies 38
Young adult Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 4   Topics 0

Het langverwachte nieuwe boek van Selection-auteur Kiera Cass

Met mooi vormgegeven kaart met quote in de eerste oplage!

Hollis Brite is opgegroeid in Keresken Castle, samen met de andere dochters van adel, in de hoop de aandacht van de toekomstige koning te trekken. De jonge koning Jameson van Coroa is eigenlijk nooit op zoek geweest naar een echtgenote, totdat hij Hollis ontmoet. Als Jameson haar de liefde verklaart, is Hollis dolblij. Maar terwijl hij haar het hof maakt, realiseert Hollis zich dat de eindeloze stroom cadeaus en aandacht gepaard gaan met torenhoge verwachtingen.
Met een bezoek van de koning van Isolte in het vooruitzicht, ziet Hollis een kans om aan Jameson – en zichzelf – te bewijzen dat ze een geschikte koningin is. Maar wanneer ze een vreemdeling ontmoet die recht in haar hart lijkt te kijken, vraagt Hollis zich af of een leven met Jameson in het paleis een droom is die uitkomt, of een nachtmerrie die nooit eindigt.

Over de Selection-serie:
'Kiera Cass houdt het spannend tot het eind, de lezers zitten op het puntje van hun stoel om erachter te komen wie Maxon uiteindelijk als zijn bruid zal kiezen.' Publishers Weekly
'Een glamourleven vol rijkdom en een prins als lover: wie wil dat nou niet?!' CosmoGirl

Young Adult
Fictie 15+
Van Goor
01 mei 2020
04 mei 2020

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Vlot geschreven, maar weinig inhoud

door: Demi Schoonenberg 1 reactie 1 like

De beminde van auteur Kiera Cass (1981) is het eerste deel in een tweeluik en bevat net als de 'De selectie'-reeks veel kleurige jurken, oppervlakkige politieke intriges aan het hof en vooral veel romantiek. Hoofdpersoon Hollis weet de aandacht en de liefde van koning Jameson op zich te vestigen,...

Reacties op: De beminde