Over het paard

Als je de Hebban kritieken leest dan is dit een boek dat je gelezen moet hebben. Maar mijn leeservaring is echter geheel anders. De eerste vijftig pagina's schetsen een interessante verhaallijn die in de rest van het boek niet tot zijn recht komen. Het is ronduit saai en wordt tegen het einde van het boek iets boeiender. Maar het is zeker geen boek dat je niet kunt wegleggen. Sterker nog: je legt het niet weg omdat het een Stephan King boek is waarvan je verwacht dat er nog iets bijzonders gaat komen. Dit is niet een Stephan King boek wat mij zal bijblijven. Wellicht dat het meer tot zijn recht komt als je de hele serie gelezen hebt maar dit boek stimuleert dit niet. Drie sterren is meer dan waar het boek m.i. recht op heeft.

Meer recensies van Ben Labree-Jacobs