Een verademing!

Ben Labree-Jacobs 13 november 2016
In Ware meditatie introduceert Adyashanti ons in een andere vorm van meditatie. De fout bij de huidige meditatie zit in de houding waarmee we meditatie benaderen. Hierdoor wordt meditatie een vorm van beheersing en controle van de geest.
In plaats hiervan moeten we de controle loslaten en ons richten op meditatief zelfonderzoek.
Verlichting is geen veraf gelegen doel dat alleen voor een enkeling is weggelegd maar het is de natuurlijke neiging van onze geest om tot verlichting te komen. Verlichting is voor een ieder binnen handbereik wanneer we de controle loslaten door inspanning te laten varen en in een staat van levendigheid te blijven.
Dit boek biedt op toegankelijke wijze een verfrissende en vernieuwende kijk op meditatie. Het is een aanrader voor iedereen die denkt niet goed te zijn in het mediteren.

Meer recensies van Ben Labree-Jacobs