tikkeltje magie

krisha van der male 17 maart 2024 Auteur
Wow! De zusjes uit het verzonken moeras is een jeugdboek met een tikkeltje magie, avonturen en echte zussen liefde.

Het boek begint met een oud versje over het hebben van zes dochters. Gelijk zodra je dat leest wil je meer weten. Waar gaat het over en waarom is dat rijmpje zo belangrijk. Eigenlijk kom je daar al bijna aan het begin achter en terwijl dat misschien in andere boeken storend geweest zou zijn, is het in dit boek belangrijk dat je het gelijk goed begrijpt.

Op het eerste oog lijkt het gezin normaal, maar de vader van de zes zusjes is nogal bijgelovig en wil daarom dat Grace, de oudste met een verschrikkelijke rotzak gaat trouwen. Grace wil dat natuurlijk niet en loopt weg. Wanneer de andere er achter komen wat er gebeurd is gaat Willa haar grote zus zoeken, maar of ze haar ook vindt verklap ik nog niet.

Ik vind dit een heerlijk boek, dat ik zo nog een keer zou lezen. Het is vlot geschreven en er gebeuren veel spannende, maar soms ook grappige dingen. Heel soms miste ik wel eens de diepgang, maar dat was zeker niet storend. Het was meer dat ik het boek nog niet uit wouw hebben, maar dat toch al gebeurd was!

Meer recensies van krisha van der male