Weet jij wie ik ben? van Mariska Noordeloos Auteur

Lauretta1970 12 februari 2024

Weet jij wie ik ben? van Mariska Noordeloos is een aangrijpend en meeslepend verhaal dat de lezer meevoert in de duistere wereld van misbruik, mishandeling en de zoektocht naar een weg naar vrijheid.

Anna, de hoofdpersoon, wordt op jonge leeftijd geconfronteerd met armoede en een gewelddadige vader. Wanneer ze Jos ontmoet, ziet ze in hem de belofte van een beter leven. Maar al snel blijkt Jos niet de redder te zijn waar Anna op had gehoopt. Het verhaal neemt een donkere wending als Anna jarenlang wordt onderworpen aan mishandeling en misbruik.

Wanneer Anna uiteindelijk vlucht en terechtkomt op een vakantiepark, lijkt ze een nieuwe kans op geluk te krijgen met Martijn. Maar de vraag blijft hangen: is Martijn werkelijk wie hij lijkt te zijn, of staat Anna op het punt om opnieuw bedrogen te worden.

Ook het verloop van de kinderen Annelie, Fenna en Yael is niet te filmen.
Wat zit het weer buitengewoon in elkaar.

Weet jij wie ik ben? is een indrukwekkend verhaal dat de lezer niet onberoerd laat. Een absolute aanrader.
Weg leggen is geen optie. Man o man wat een boek.

Meer recensies van Lauretta1970