Nadagen van de oorlog

ldgb 31 oktober 2019
Ik laat je niet achter.

De nadagen van de tweede wereldoorlog. Overlevenden proberen hun leven weer op te pakken. Stefano is op reis terug naar zijn Italie. Onderweg stuit hij op een jonge jongen waarvan de moeder overleden is. Hij neemt de jongen mee maar moet daardoor zijn manier van reizen wel aanpassen. Ze vinden een plek om te overnachten en ontmoeten daar de buurvrouw Rosalind en de jonge Duitser Erich. Getekend door de oorlog is er wantrouwen naar elkaar, maar langzamerhand worden er steeds meer geheimen geopenbaard. Is het een weg om nieuwe vriendschappen op te bouwen , gebeurtenissen te vergeten, of is niets wat het lijkt?

Een goed geschreven boek over een periode waar je niet veel over leest. Het is spannend en onthullend tot de laatste bladzijde . Absoluut een aanrader.

Meer recensies van ldgb