pageturner over Glitter & Glamour

Leonie 03 oktober 2020
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo (2020) is geschreven door Taylor Jenkins Reid, en is een echte pageturner!

Dit boek gaat over over de wereld van glitter & glamour van Hollywood, vanuit het tweetal perspectieven. Het eerste perspectief is vanuit een beroemde (inmiddels bejaarde) actrice. Evelyn Hugo wordt geboren als een arm meisje met Cubaanse achtergrond in een achterbuurt in New York. Ze ontvlucht deze misère door het aan te leggen met een veel oudere buurman, die met haar naar de zuidkust verhuist. Deze man is haar eerste echtgenoot, en er zullen er nog zes volgen. Het andere perspectief is die van Monique Grant, een jonge Afro-Amerikaanse vrouw wiens relatie net op de klippen is gelopen. Ze probeert haar leven weer op de rails te krijgen, bijvoorbeeld door succesvol te zijn in de journalistiek. Haar leven verandert de dag dat haar redacteur haar vertelt dat Evelyn Hugo zich wil laten interviewen door Monique.. Evelyn vertelt Monique haar levensverhaal aan de hand van haar zeven echtgenoten. De vraag die tot de laatste pagina’s niet wordt beantwoord is waarom ze speciaal wilde dat Monique haar levensverhaal optekent. Het boek behandelt ingewikkelde onderwerpen zoals gender, racisme, zelfmoord en seksualiteit op een luchtige manier. Het boek is vlot geschreven en leest als een trein. Ik mocht van Ambo-Anthos meelezen in een feuilleton, waarin we elke maandag echtgenoot via de mail toegestuurd kregen. Nog voor het dinsdag was keek ik al weer reikhalzend uit naar het volgende deel. Geweldig mooi boek, 4 sterren!

Meer recensies van Leonie