Als doden kunnen dromen

LeonieCarstairs1 16 oktober 2020
Laten we beginnen met die prachtige cover! Alleen voor deze cover zou je het boek al moeten kopen. Dit is een echte eye catcher in je boekenkast.

Elk hoofdstuk begint met een qoute over dromen en met een mooie illustratie zodat je ook duidelijk weet in welke wereld April nu is.

April Charles werkt in een funerarium, als ze op een dag per ongeluk een dode tot leven wekt. April is namelijk van een wereld genaamd Terr. Hier wonen allerlei andere wezens zoals heksen, trollen, vampiers en nog veel meer. April is half sirene en half ripper. Haar unieke samenstelling laat haar toe om met haar stem een dode tijdelijk tot leven te wekken. Het overleden meisje in het funerarium weet haar te vertellen dat ze een Undine is en dat ze vermoedelijk vermoord is door haar boosaardige ex. Haar ex weet alles van Terr en is er zelfs al geweest in wakkere toestand. April wil de Undine helpen en brengt een persoonlijk item terug naar Terr.
April heeft niet door dat dit de start is van een groot avontuur waarin haar leven gevaar loopt. April neemt dat risico want ze will haar geliefde Terr behoeden voor de mensen en hun vernielzucht.

April Charles is een personage die niet op haar mondje is gevallen, vol droge humor en een groot hart. Dit hart heeft zoveel liefde te geven dat ze er voor kiest om 2 geliefdes te hebben. Bij hun voelt ze zich veilig en het liefst zou ze bij hun blijven en de rest van de wereld op pauze zetten, helaas heeft ze hierin geen keuze.

Het boek geeft ook een podium aan hele menselijke eigenschappen zoals; menthal health, sexualiteit en diversiteit. Dit vind ik persoonlijk erg fijn en goed in het verhaal geplaatst.

Het boek leest heerlijk weg en voor je het doorhebt word je meegenomen in de wereld en het leven van April. De personages zijn goed doordacht en hebben hun eigen persoonlijkheden en eigenaardigheden.

Ik werd meegezogen in dit spannende boek, de wereldopbouw is goed waardoor het voelt alsof je er bij bent. Ik kan niet wachten tot het volgende deel.

Mel Hartman is terug, en hoe!

Ik heb dit boek gelezen via de leesclub van Trhrillers and more en Uitgeverij Hamley Books

Meer recensies van LeonieCarstairs1